loading...
بهترین قالیشویی تهران | قالیشویی زن
فاطمه عابد بازدید : 125 پنجشنبه 03 مرداد 1398 نظرات (0)

یکی از بیشترین دلایلی که خانواده‌ها به یک قالیشویی مراجعه می‌کنند نجس شدن فرش آنهاست. اساسا فرش نجس مشکلی است که به خصوص برای کسانی که اعتقادات شرعی قویی دارند، بسیار دغدغه آفرین است. از سویی دیگر احتمال آن که در خانه فرش نجس شود نیز، بسیار زیاد است. برخی از خانم‌های خانه‌دار تا بزرگ شدن بچه و از بین رفتن مشکل نجس کردن فرش‌ها توسط آنها آنچنان گرفتار این مشکل می‌شوند که، در بسیاری از موارد دچار بیماری وسواس می‌شوند.

بزرگ‌ترین مشکلی که در پاک کردن فرش نجس در خانه پیش می‌آید، این است که نجاست‌ها چه خون باشد و چه فضولات بدن، در بسیاری موارد داری رنگ‌اند و همین هم سبب می‌شود، بعد از پاک شدن عین نجس از روی فرش، باز رنگی آن به زیر و یا روی فرش باقی بماند. از این رو موضوع لکه‌بری با تطهیر فرش نجس همراه می‌شود در حالی که این دو موضوع دو امر جدا از هم‌اند. در این مقاله ما تا حدی به احکام شرعی فرش نجس می‌پردازیم و بعد در مورد مزایای استفاده از خدمات یک قالیشویی خوب صحبت می‌کنیم. چیزی که در این مقاله به شدت مورد توجه ما قرار می‌گیرد، آن است که شما در پایان این مقاله دریابید که که شستن فرش در خانه چرا کار اشتباهی است. این کار را با توضیح کلی احکام شرعی این مورد شروع می‌کنیم.

شستشوی تخصصی فرش نجس شده در کارخانه‌جات قالیشویی

 

 

احکام شستشوی فرش نجس شده

این احکام برگرفته از دستورات آیات عظام مراجع تقلید است و البته در این راه سایت ملی پاسخگویی به مسائل شرعی هم منبع ما بوده. در پاک کردن و تطهیر فرش نجس ما می‌توانیم از سه نوع آب استفاده کنیم. 1. آب کر 2. آب جاری متصل به کر 3. آب قلیل.

آب کر

اولویت تطهیر فرش استفاده از آب کر است. آبی مخزن آن 3 وجب در سه وجب، طول، عرض و ارتفاع داشته باشد. این آب مناسب‌ترین آب برای پاک کردن فرش است. اگر هر وجب را نزدیک به 10 سانت بگیرم این مخزن حدود 200 تا 300 لیتر آب را شامل می‌شود و تهیه اینچنین آبی در هر جایی به خصوص در آپارتمان‌ها امروزین تقریبا غیر ممکن است.

آب جاری متصل به کر

در آب جاری متصل به کر کار تا حدی اوضاع بهتر است زیرا تمام آب‌های لوله کشی شامل این قاعده می‌شوند. برای آب کشی فرش با آب جاری شما مشکلی ندارید. اما شرایط آب کشی است که آب کشیدن فرش نجس را در خانه کاری مشکل می‌کند شرایط کار است نه آبی که با آن فرش را می‌شویند.

آب قلیل

مانند آبی که در یک کاسه یا یک آفتابه باشد شامل این دسته از این آب‌ها می‌شود. با این آب هم می‌توان به آبکشی فرش پرداخت اما در بیشتر مواقع لکه هایی از رنگ زشت مواد نجس بر روی فرش باقی می‌ماند. در قدیم آب لوله کشی در هر خانه‌ای نبود. مشکل نوع آب را در خانه‌ها، با ساختن یک حوض در ابعاد بیش از مشخصات آب کر برطرف می‌شد. فرش را به حیاط می‌کشیدند و به راحتی آن را می‌شستند. اما فرهنگ آپارتمان نشینی این کار را مشکل کرد.

درست است که در دوران ما آب لوله کشی که متصل به مخازن آب شهری است و کاملا در ابعاد کر جای می‌گیرد، اما دیگر در یک آپارتمان نمی‌شود فرش را شست.شستشوی فرش هم شرایط خاصی دارد. باید اول عین نجس پاک شود و بعد آبکشی شود، تا کاملا آب از رنگ نجاست پاک گردد. از سویی دیگر انواع نجاست‌ها بر روی فرش‌ها ردها و لکه‌هایی را بر جا می‌گذارند. البته مراجع عظام درباره این که لکه برجا مانده از نجاست هم نجس است نظر صریحی ندارند، اما همه می‌دانند که در بسیاری موارد، بعد از تطهیر کامل هم لکه هایی از نجاست روی فرش باقی می‌ماند.

تفاوت کیفیت کار قالیشویی و شستن قالی در خانه

قدیم‌ترها لک شدن قالی‌های رنگ روشن، سبب می‌شد که در خانه‌هایی که به اصطلاح “خانه بچه‌داری” بودند، کسی قالی رنگ روشن خریداری نکنند و همه از قالی های قرمز رنگ یا به اصطلاح لاکی استفاده کنند. اما الان قالی باید با دیگر المان‌های دکوراسیون داخلی شما ست شود و همین موضوع سبب می‌شود در دکوراسیون‌های گوناگون این رنگ‌های بسیار متنوع‌تری از قالی‌های ایرانی در دکوراسیون‌ها استفاده شود.

یک تفاوت عمده در بین تطهیر فرش در خانه با تطهیر فرش در کارخانه قالیشویی در اولین قدم وجود دارد. شما با سپردن فرش خود به کارخانه قالیشویی، از دردسر شستشو و خشک کردن فرش راحت هستید. حتی اگر خانه‌ای داشته باشید که بتوانید یک فرش 12 متری را در آن بشویید و خشک کنید باز هم بردن و پهن کردن فرش در حیاط و بعد شستن فرش و بعد بردن فرش برای خشک کردن آن، یکی از سخت‌ترین کارهایی است که می‌توان انجام داد. بسیاری از خانم‌ها و آقایان قدیمی در زمان خانه تکانی‌ها دچار عارضه دیسک کمر می‌شدند.

برچسب ها شستشوی فرش ,
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 9
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 4
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 6
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 10
  • بازدید ماه : 8
  • بازدید سال : 638
  • بازدید کلی : 4,819